Kliknij po więcej produktów.
Nie znaleziono produktów.

Lista produktów marki Jean Patou

Jean Patou

Jean Patou (1887-1936), krawiec z Paryża, w 1919 roku założył własny dom mody i perfumerię. Już pierwsza jego kolekcja spotkała się z ogromnym uznaniem. Patou wylansował w modzie styl lat dwudziestych, stając się symbolem beztroskiego pokolenia okresu międzywojennego. Potrafił i lubił szokować - po raz pierwszy zaprezentował na swych pokazach modelki amerykańskie, różniące się od francuskich kolorem skóry. Szokował również swoim zachowaniem; był czarującym lekkoduchem, lubił hazard, szybkie samochody, łodzie i kobiety. Swoje pierwsze trzy kompozycje zapachowe wypuszcza w 1925 roku. Amour-amour, Que sais-je?, Adieu sagesse stworzone zostały z myślą o trzech różnych typach kobiet: brunetek, blondynek i rudowłosych. Mimo wypuszczania coraz to nowych zapachów, firmie Patou brakowało perfum, które mogłyby stać się jej symbolem. Aż w końcu powstają Joy (1930), stworzone na bazie najszlachetniejszych produktów zapachowych, a zatem o niezwykle wysokim koszcie produkcji. Patou po raz kolejny w swym życiu podejmuje ryzyko i wypuszcza na rynek "Joy - najdroższe perfumy świata". I znowu trafia w dziesiątkę! Sześćdziesiąt lat po ich wykreowaniu perfumy te nadal figurują na liście pięciu najlepszych zapachów na świecie. Po przedwczesnej śmierci mistrza - miał dopiero 49 lat - kierownictwo podupadającej firmy przejął szwagier i najlepszy przyjaciel Patou, Raymond Barbas, który wykreował m.in. Colony i L'Heure attendue. W następnych latach przyszły perfumy: 1000 (Kiedy perfumy po raz pierwszy ukazały się na rynku w 1972, we flakonie zdobionym złotem i szlachetnymi kamieniami., ich próbka została dostarczona rolls-royce'em stu najelegantszym kobietom w Paryżu), Eau de Patou, Patou pour homme i Sublime. (za: www.tylkodlaciebie.pl) Firma po dziś dzień zarządzana jest przez członków rodziny, ale... formalnie jest częścią koncernu Procter & Gamble, od 2001 roku (Parfum de Luxe de Procter & Gamble International Operations S.A., Genewa). Najnowszy zapach firmy to "Enjoy", wylansowany w roku 2003 i reklamowany przez Chiarę Mastroianni. Jean Patou był najważniejszą postacią świata mody, jeszcze przed pojawieniem się Chanel czy Diora.

Menu

Kod QR

Ustawienia